Ha food truck-ot akarunk létrehozni és abból megélni, sok tényezőt kell figyelembe venni. Ez a végső útmutató minden kérdésére választ ad új vállalkozásával kapcsolatban. Az útmutató célja, hogy ne felejtse el a fontos adminisztratív eljárásokat, vagy ne költsön túl sok pénzt felesleges felszerelésre.
Ha food truck-ot akarunk létrehozni és abból megélni, sok tényezőt kell figyelembe venni. Ez a végső útmutató minden kérdésére választ ad új vállalkozásával kapcsolatban. Az útmutató célja, hogy ne felejtse el a fontos adminisztratív eljárásokat, vagy ne költsön túl sok pénzt felesleges felszerelésre.
- 1. Hogyan indítsunk el egy food truck-ot
- 2. Tökéletes logó a food truck-odhoz
- 3. Milyen felszerelésre van szüksége egy food truck-hoz?
- 4. Jármű a food truck-hoz
- 5. A food truck menüje
- 6. Mennyibe kerülhetnek az utcai ételek?
- 7. A food truck-tól a food truck márkáig
- 8. Offline Food-Truck-Marketing
- 9. Ettől a food truck-ja figyelemfelkeltő lesz a rendezvényeken
- 10. Célirányos marketing és hatékony reklámozás a food truck számára
1. Hogyan indítsunk el egy food truck-ot
Még a tervezési és marketing intézkedések megkezdése vagy egy megfelelő jármű vásárlása előtt tisztában kell lennie azzal, hogy melyik terméket szeretné értékesíteni! Mert ez döntő fontosságú, amikor nevet választasz a food truck-odnak. A név pedig már félsiker lehet, amikor a vásárlók megnyeréséről van szó.
Ráadásul a név nem csak olyan dolgokhoz kell, mint a logó vagy a weboldal, hanem olyan nagyon banális dolgokhoz is, mint a vállalkozás bejegyzése, a Kereskedelmi és Iparkamara regisztrációja és esetleg a cégjegyzékbe való bejegyzés. Mivel minden más tervezési és értékesítési stratégia a néven alapul, időt és erőfeszítést kell igazán fektetni ebbe.
Wie geht man am besten vor?
Ötletbörze, írjon le mindent, és készítsen egy listát a vállalkozás lehetséges neveiről. Légy kreatív, és engedd szabadjára a fantáziádat. Még mindig törölheti a túl őrült ötleteket. Ellenőrizze, hogy a barátok és ismerősök mennyire fogadják kedvencét, és mi kapcsolódik hozzá. Ne feledje, hogy a tapasztalat azt mutatja, hogy a legjobb név hat betűből vagy egy két-három szótagos szóból áll. Ügyfelei csak az egyszerű nevekre fognak emlékezni. Mindenképpen olyan nevet keress, amely tükrözi étlapod különlegességét: már messziről kiderüljön, hogy currywurst, Tex-Mex, hamburgert, ázsiai street foodot vagy vegán konyhát kínálsz. A névben szereplő „házi”, „egészséges” vagy „friss” jelzők felkeltik a potenciális vásárlók figyelmét, és minőségi ígéretet nyújtanak.
Vigyázat, ez csapda lehet! Ezeket fontos figyelembe venni:
És nem számít, milyen nagyszerű és divatos a választott név, ha a domain már foglalt az interneten, jobb, ha tovább keres. Apropó: A félreértések vagy akár jogi viták elkerülése érdekében a kívánt név semmilyen körülmények között nem hangozhat úgy, mint egy másik márka, és semmiképpen sem lehet azonos. Nem szabad lebecsülni a név esetleges negatív jelentését más nyelven! Ezért a biztonság kedvéért futtassa a nevet egy fordítóprogramon keresztül a leggyakoribb idegen nyelvekre.
A célcsoporttól függően, vagy attól függően, hogy csak regionálisan utazik-e a food truck-jával, a név a megfelelő nyelvjárásban írható, és a kiadós ételektől függően néha egy kicsit kiadósabb is lehet. De legyen óvatos azokkal a szójátékokkal, amelyek hamar ízetlennek tűnhetnek: nem mindenki találja viccesnek az olyan falatokat, mint a „Fritty Woman”, a „Freddy More Curry” vagy a „Wurst Case Scenario”.
Hilfe, ich bin unkreativ
Minden igyekezeted és szellemi játékod ellenére nem tudsz fülbemászó nevet találni négy keréken ülő éttermednek? Ha a költségvetése megengedi, fel tud kérni szakembereket, hogy egyedi és jellegzetes nevet találjanak ki Önnek? Számos ügynökség szakosodott márkanevek, állítások és szlogenek fejlesztésére. Ugyanakkor ezek az ügynökségek verseny- és célcsoport-elemzéseket is kínálnak, vagy a névhez illő logóterveket készítenek. Az expondo GASTROEXPERTEN YouTube csatornáján további értékes tippeket és javaslatokat találhat a food truck tökéletes elnevezéséhez.
-
Elektromos gírosz kés – 3.000 fordulat/perc – 60 kg/h – akkumulátoros működés
81 090,00 HUF58 390,00 HUF - Hamburger prés – 100 mm 43 390,00 HUF
-
Kontakt grill – sima – 1.800 W
56 890,00 HUF48 390,00 HUF -
Szósz adagoló – 2 pumpa – 2 x 2 L
38 990,00 HUF31 590,00 HUF
2. Tökéletes logó a food truck-odhoz
Megtaláltad a megfelelő nevet a food truckodnak? Gratulálunk ehhez a fontos első lépéshez! Akkor most ugyanezzel a lelkesedéssel létrehozhat egy egyedi logót, amely hatékonyan képviseli termékét, és így az egész vállalkozását a külvilág számára. A logók alapvető fontosságúak a márka identitásához, és ezáltal az elismerés értékéhez. És pontosan ez az oka annak, hogy a logója nem hasonlíthat a food truckokon lévő logók 90 százalékára. Szóval kérlek, ne ragaszd az ezredik nevető bratwurst vagy táncoló burritót a food truckodra. Hiszen ki akar és kell kitűnnie a versenytársak tömegéből.
A névhez hasonlóan a logónak is tükröznie kell a konyha típusát, regionális vagy nemzetközi, stílust és személyiséget, és vonzónak kell lennie a célcsoport számára. Ezért nem tanácsos gyorsan saját kezűleg megtervezni a cég emblémáját a rajztáblán vagy a számítógépen. Végső soron nem csak magát a teherautót díszíti, hanem szalvétákon, számlákon, névjegykártyákon és természetesen weboldalakon vagy közösségi média csatornákon is látható. A food truck többi kialakítása és díszítése általában a logó színén és formanyelvén alapul.
Saját magad csinálod vagy inkább profikra bíznád?
Ha először meg kell keresnie a Google-ban a vektorgrafika, illusztrátor vagy Gravit kifejezéseket, akkor közvetlenül fel kell bérelnie egy tervezőt vagy ügynökséget a logójához. Megfogalmazhatja konkrét elképzeléseit, és számos vázlatot kaphat, amelyek közül kiválaszthatja kedvencét. Ennél a professzionális munkánál 200 és 2500 euró közötti költségekre számíthatsz.
Ha azonban tud ilyen grafikai eszközöket használni, akkor szívesen próbálja ki magát saját gasztrologójának elkészítésében. Néhány dolgot figyelembe kell venni. Mert mint az életben oly sokszor, itt is ugyanaz érvényes: a kevesebb több! Ügyeljen a tiszta, csökkentett színnyelvre, a tiszta formákra és vonalakra, és ha lehetséges, csak egy könnyen olvasható betűtípusra. A logónak kis emblémaként és nagy formátumban is könnyen felismerhetőnek kell lennie – és a szójelzések esetében is olvashatónak kell lennie. A túl sok részlet nemcsak elvonja a figyelmet, hanem megnehezíti a logó különböző méretekhez vagy háttérszínekhez való igazítását.
Ha azonban tud ilyen grafikai eszközöket használni, akkor szívesen próbálja ki magát saját gasztrologójának elkészítésében. Néhány dolgot figyelembe kell venni. Mert mint az életben oly sokszor, itt is ugyanaz érvényes: a kevesebb több! Ügyeljen a tiszta, csökkentett színnyelvre, a tiszta formákra és vonalakra, és ha lehetséges, csak egy könnyen olvasható betűtípusra. A logónak kis emblémaként és nagy formátumban is könnyen felismerhetőnek kell lennie – és a szójelzések esetében is olvashatónak kell lennie. A túl sok részlet nemcsak elvonja a figyelmet, hanem megnehezíti a logó különböző méretekhez vagy háttérszínekhez való igazítását.
- Vendéglátóipari fritőz – 10 liter – időzítő – 230 V
-
Hot Dog Grill – 7 görgő – Rozsdamentes acél
57 990,00 HUF55 090,00 HUF - Jégkása gép – 2 x 12 l 477 990,00 HUF
- Gofrisütő – 1300 Watt – kerek 45 990,00 HUF
Az Ön logója nem csak a food truck-on jelenhet meg
Ahhoz, hogy a logó ne csak a food truckon, hanem egy szalvétán vagy a Facebook-profilon is jól mutasson, különböző formákban kell elkészíteni. Mindenekelőtt vektorgrafikaként, mivel ez a formátum könnyen használható nagy nyomtatott sablonokhoz, például matricákhoz vagy poszterekhez. Ezt a vektorsablont ezután más képformátumokká alakítják át – például webhelyek vagy közösségi média portálok számára. Különösen a közösségi médiában kell figyelembe venni a bejegyzések és profilképek méretét: egy kerek vagy négyzet alakú logó sokkal könnyebb, mint egy hosszúkás felirat. Ha színes logóval rendelkezik, készítsen egy fekete-fehér változatot is, mivel ezt használják fejléces papírokhoz, számlákhoz vagy szalvétákhoz.
Koncentrálj az egyéniségre
Ne ugorj bele minden aktuális trendbe – sem a színek, sem más korszellem jelenségek tekintetében! Csak azért, mert sokan jelenleg egyetlen betűt használnak logóként, még nem jelenti azt, hogy neked is ezt kell tenned. Végtére is, az Ön logója hosszú éveken át a cég zászlóshajója kell, hogy legyen. A stílusos kézi betűk szép látványt nyújtanak, de általában nehéz megfejteni. És mint a névkeresésre, itt is ugyanez érvényes: kerülje a jogi problémákat! Egy megharapott almától rosszul böföghet az Apple, a hátán fekvő bratwurst pedig ne kerüljön túl közel a Nike legendás Swoosh-jához. Szeretnél egy másik szakértőt hallani a céglogók témakörében? Akkor ez a két videó az expondo YouTube csatornánkon pont neked való:
3. Milyen felszerelésre van szüksége egy food truck-hoz?
Ami a minőséget illeti, a food truck felállítására ugyanazok a kritériumok vonatkoznak, mint a kereskedelmi konyha kialakítására: Minden szakács munkájának alapja a jól felszerelt konyha. Nagy teljesítményű eszközökre van szükség, különösen akkor, ha nagy mennyiséget kell elkészíteni, például csúcsidőben, például ebédidőben. Akkor mindennek gyorsan kell történnie. Az ismétlődő munkához vannak olyan kis eszközök is, amelyek számos munkalépést felgyorsíthatnak. A jól megválasztott eszközök jelentős támogatást nyújthatnak Önnek. Itt nem csak az eszközök teljesítménye számít, hanem az élettartamuk is. A legkomolyabb különbség az éttermi konyhához képest a tér. Ezért a food truck felszerelésénél a rendelkezésre álló, általában korlátozott hely döntő a felszerelés kiválasztásánál és mennyiségénél.
Legyünk szervezettek
Ahhoz, hogy korlátozott helyen tudjunk dolgozni, elengedhetetlen, hogy minden munkalépést jól és világosan megszervezzünk. Ez a hozzávalók tárolásával kezdődik, az ételek elkészítésével és az elkészült ételek bemutatásával, kiosztásával folytatódik. Minden lépéssel együtt jár a munkafelületek tisztítása és a bemutató felületek tisztán tartása. Az ételek elkészítéséhez szükséges berendezéseknek optimálisan támogatniuk kell munkafolyamatait. Elég erősnek kell lenniük nagyobb mennyiségű élelmiszer előállításához; de elég kompakt ahhoz, hogy elegendő munka- és tárolóhely maradjon. Ideálisak a több munkalépéstől mentesítő, értékes helyet felszabadító többfunkciós eszközök: legyen szó zöldségek vágására vagy hamburgerek öntésére. Az eszközök késztermékhez vezető munkalépések sorrendje szerinti elrendezése is nagyon hatékony. Hiszen egy food truck valójában sosem elég nagy ahhoz, hogy mindent elférjen, hiszen a belső tér az egyetlen elérhető tárolóhely is. Ezért kell körültekintően tervezni és kompromisszumokat kötni. Minden centimétert optimálisan kell használni, és semmi sem állhat az útjában. Ezenkívül minden felszerelést, ételt, edényt stb. jól rögzíteni kell és rögzíteni kell vezetés közben, hogy ne boruljon fel semmi. A teherautó hátsó fala fali szekrényekkel és munkafelülettel ellátott alsó szekrényekkel szerelhető fel. A szűk belső tér miatt a szekrényeknek legfeljebb tolóajtókkal kell rendelkezniük. Hiszen lehet, hogy néhány négyzetméteren két-három kollégával főz, süt, süss, és nagyon szűk lesz.
-
Vendéglátóipari hűtőszekrény – 590 l
537 990,00 HUF439 990,00 HUF -
Elektromos virsli szeletelő
65 390,69 HUF60 890,00 HUF - Gyümölcslé adagoló – 2 x 18 liter 152 990,00 HUF
- Italhűtő – 318 l – Royal Catering – fekete, porbevonatú acél 340 990,00 HUF
Először a menü, majd a felszerelés kiválasztása
A food truck felszerelésekor az elsődleges szempont, hogy mely ételeket kívánja kínálni. Éppen ezért az étlap megtervezésekor vegye figyelembe a felszereltséget, majd hasonlítsa össze más körülményekkel, például a belső térrel. A food truck kompakt formája a mobilitás alapja, de az eladótér felszerelésekor is korlátozásokhoz vezet. Az Ön készülékei számára ez azt jelenti, hogy nemcsak a szám, hanem a méret is döntő lehet. Elég neked egy olajsütő, vagy egy dupla olajsütőnek lenne értelme?
Első lépésként írjon egy listát arról, hogy milyen eszközökre van szüksége. A mindennapi életben leggyakrabban használt eszközöknek elsőbbséget kell élvezniük, és jó minőségűnek kell lenniük. Ne spórolj rossz helyen! Mivel a berendezés minden nap órákig folyamatosan üzemel, leendő berendezésének különösen ellenállónak és tartósnak kell lennie. Vásárláskor ügyeljen az olyan jellemzőkre is, mint a könnyű használat és az egyszerű tisztítás.
A beépítéseknél az elektromosság vagy a gáz kérdése is nagy szerepet játszik: bár sok szakács szívesebben főz gázzal, a hűtők, fagyasztók és elektromos készülékek működtetéséhez továbbra is áramra van szükségük. Miért ne használjon üzemanyag- vagy gázüzemű generátort, hogy elegendő energiát biztosítson. Praktikus: Ha csatlakoztatja ezt a generátort a jármű tartályához, termékei hideglánca még a következő értékesítési helyig történő utazás során is biztosított.
A tisztaság minden
Sok fontos szempontot kell figyelembe venni, különösen a higiéniát illetően: Legalább két mosogatónak kell lennie szerelvényekkel és meleg vízzel. A teljes belső tér lehetőleg élelmiszerbiztonsági felületekből álljon: a rozsdamentes acél a legjobb, mert könnyen tisztítható és higiénikusnak tűnik. A padlónak könnyen mosható és tartós anyagból, például PVC-ből kell készülnie. De a falburkolatoknak is meg kell felelniük az előírásoknak. A biztonsági üvegből készült fröccsenésvédő nem csak higiénikus, hanem megvédi vásárlóit a forró zsír fröccsenésétől. Szinte felesleges megemlíteni, hogy higiéniai okokból minden élelmiszert külön kell tárolni az olyan tárgyaktól, mint a tisztítószerek, rongyok vagy piszkos munkaruha.
Minél több étel, annál több konyhai eszköz
Még akkor is, ha az ételek nagy választékát biztosan jól fogadják vásárlói, ez még mindig kihívásokat jelent. Ne feledje: A különböző élelmiszerekhez általában különböző konyhai eszközökre van szükség. Minél többet tud készíteni egy eszközzel, annál hatékonyabb és értékesebb az Ön számára. Vannak nagyon sokoldalú eszközök, amelyekkel különféle ételeket boríthatunk be. Például sok food truckban a sercegést sima vagy barázdált grilllapokon végzik. Nemcsak hamburgert, kolbászt, steaket, halat lehet rajta grillezni, hanem sült krumplit, szalonnát, tojást, palacsintát, halloumi sajtot vagy zöldséget is süthetünk.
Kezdő food truck-osoknak célszerű kezdetben egy vagy maximum két olyan specialitásra koncentrálni, amelyek néhány eszközzel is előállíthatók. Ha már megvan, és jobban ismeri ügyfelei igényeit, továbbra is bővítheti az étlapot, és így a technikai felszereltségét is.
De mindig tartsa szemmel a mérleget a kezdetektől fogva! Gyakran előfordul, hogy az élelmiszerszállítók járműveik felszerelésekor a maximális teherbírás alatt maradnak, de alábecsülik az élelmiszerek, a teli víztartályok és a személyzet súlyát. A több száz kiló gyorsan összeadhat! Ennek az a következménye, hogy ezek a food truckok kénytelenek lefogyni, és eltávolítani azokat a berendezéseket, amelyek valójában nélkülözhetetlenek az utcai ételek elkészítéséhez.
Fontos költségtényezők
Amit sok törekvő élelmiszerszállító megfeledkezik számításkor a nagy vásárlások miatt, az a kezdeti felszerelés alapja, mint például evőeszközök, tányérok, szósz-adagolók, szemetesek, szalvétatartók stb. Ezeket a tartozékokat valahol tárolni kell, és mindig magukkal kell vinni. veled. Egy másik költségtényező az összetevők tárolása a hűtőlánc szigorú betartása mellett. Hűtőszekrények vagy hűtődobozok vásárlásakor ügyeljen a funkcionalitásra. Ha szeretné bemutatni termékeit vásárlóinak, például italválasztékát vagy friss salátáját, üvegajtós hűtőszekrényt ajánlunk.
-
Hot Dog Grill – 9 görgő – Hőfiók – Rozsdamentes acél
127 990,00 HUF93 290,00 HUF -
Hot dog készítő – pirítórudakkal
99 190,00 HUF68 090,00 HUF -
Szósz adagoló – 2 pumpa – 2 x 2 L
38 990,00 HUF31 590,00 HUF -
Szalamander – 3250 Watt – kvarc cső
84 690,00 HUF64 790,00 HUF
4. Jármű a food truck-hoz
Minden food truck szíve maga a food truck! A jármű megvásárlása és korszerűsítése messze a legdrágább vásárlás. De mennyi pénzt tudsz és akarsz költeni a food truck-ra? Használt járművel kezdesz, amit egyéni elképzeléseid szerint alakítasz át, vagy veszel egy új food truckot? Saját magam építsem fel a food truckot, vagy vegyek fel egy professzionális műhelyt, aki megcsinálja helyettem? Ezeket az alapvető kérdéseket mindenkinek magának kell megválaszolnia és figyelembe vennie az üzleti terv elkészítésekor.
Mennyibe kerül egy food truck
Ha körbenéz az érintett autópiacon, 6000 vagy 7000 eurós használt food truckokat találhat. De milyen állapotban van a jármű? A konyhai gépek még használhatók? Az egykori food truck krumpli és currywurst felszerelésével teljesen alkalmatlan lehet az Ön gasztronómiai kínálatára. Tehát előre tisztában kell lennie azzal, hogy végül milyen ételeket szeretne kínálni.
Az Ön kívánsága szerinti átalakítás, minden egyedi gyártású termékével és elektromos készülékével gyorsan pénzbe kerül. Ez könnyen összeadódik 10 000, 20 000 vagy akár 30 000 euróval. Ha megengedheti magának, természetesen vásárolhat egy vadonatúj food truckot is, amely teljesen az Ön igényei szerint van összeállítva: mérettől, felszereltségtől és minőségtől függően az ilyen járművek néha 150 000 eurót is meghaladnak – plusz a személyes költségek. márkajelzés és szükség esetén új fényezés.
Az új autók legnagyobb előnye a régebbi használtakkal szemben kétségtelenül az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, a vadonatúj kopóalkatrészek és a biztonság, hogy nem kell olyan gyorsan elvégezni a drága javításokat. És ha igen, akkor rájuk vonatkozik az új autó garancia. Ráadásul az új, gyakran hét méteres vagy annál hosszabb járműveknél nem akar olyan hasznos extrák nélkül maradni, mint a parkolássegítő vagy a tolatókamera.
Saját food truck: barkácsolj, bérelj vagy vásárolj
Minél többet tehet saját maga az autó átalakításakor, annál több pénzt takaríthat meg, mint a szakembereknek történő kiszervezéssel. Azonban nagyon ügyesnek kell lennie a mesterségben, és alaposan át kell gondolnia, hogy saját épülete építésekor csak átmeneti ideiglenes megoldásokra hagyatkozzon, vagy azonnal megteszi. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy ismét időt és pénzt kell befektetnie, híven a „vásároljon olcsón, vásároljon kétszer” mottójához. És minden javításra fordítandó nap nemcsak bevételkiesést jelent az Ön számára, hanem olyan folyamatos költségeket is, mint például a fizetések kifizetése.
A food truck bérlésének vagy lízingelésének legnagyobb előnye, hogy nem kell hatalmas befektetést megtennie a vásárlással. A komplex átalakítás és a költségek is megszűnnek! A téli hónapokban egyszerűen visszaküldi az élelmiszer-kocsit, és nem kell törődnie a karbantartással vagy a szállással. Az olyan alapvető dolgokra azonban nincs befolyásod, mint a felszerelés vagy a dizájn.
Ezek a járművek különösen alkalmasak
Ha valóban saját maga szeretne egy járművet teljesen food truck-vá alakítani, akkor a tervezésnél a következőket kell figyelembe venni: Egy kis food truck-hoz, kisebb ételkínálattal elegendő egy önhordó konstrukció. Nagyobb, több felszerelést igénylő kulináris kínálathoz masszív vázzal rendelkező, tartós járműnek kell lennie. Különösen alkalmasak az olyan járműmodellek, mint a Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, Citroen Jumper és Peugeot Boxer, Renault Master vagy VW Bulli. Vagy legyen extravagánsabb, hogy kitűnjön a versenytársak hatalmas tömegéből egy food truck fesztiválon vagy más jelentős eseményen? Mit szólnál egy amerikai iskolabuszhoz vagy egy retro megjelenésű járműhöz?
A „Made in USA” stílusos food truckok még mindig nagyon népszerűek. Számos importőr szakosodott erre az üzletágra. Ha egy ilyen modellt fontolgat, mindig szem előtt kell tartania, hogy az amerikai autók gyakran sok benzint nyelnek el, míg az európai beszállítók szinte minden teherautója gazdaságos dízelmotorral működik. Ezenkívül az alkatrészek beszerzése nehézkesnek és időigényesnek bizonyulhat.
- Gofrisütő – 1300 Watt – kerek 45 990,00 HUF
-
Jégkása készítő gép – 6 liter – -20 °C minimum hőmérséklet – fagylalt funkció
465 990,00 HUF419 990,00 HUF -
Szalamander / Szendvicssütő – 2000 W
87 890,00 HUF74 590,00 HUF - Poffertjes serpenyő – 3,4 x 1,8 cm
A szabály az szabály!
Mindig ez a német bürokrácia! Nincs ez másként a food truck üzemeltetésénél sem. Mivel nagyon sok hivatalos jóváhagyást és követelményt kell figyelembe venni, itt van egy átfogó ellenőrző lista:
- Semmi sem működik a kereskedelmi iroda által kiadott éttermek és uzsonnás kocsik iparűzési engedélye nélkül.
- Szeszes ital fogyasztási engedély (kereskedelmi iroda) nélkül nem adható ki.
- A szabadtéri étkeztetést is engedélyezni kell (közrendvédelmi hivatal).
- Egészségügyi bizonyítvány, higiéniai utasítások, a fertőzésvédelmi törvény 43. §-a szerinti képzés (mind az egészségügyi osztálytól).
- Az immissziós törvény szerinti engedély (rendelet) és az éttermi oktatás igazolása (Kereskedelmi és Iparkamara).
- Eladóhelyenként külön engedély szükséges! Tilos bárhol állni és élelmiszert árulni.
- Rendőrségi engedély (Szövetségi Igazságügyi Hivatal).
- Adóhatósági igazolás (adóhivatal).
- Időben kösse be a kötelező balesetbiztosítást az Élelmiszer- és Vendéglátóipari Szövetségnél (BGN).
- Előre gondolja át a szükséges kereskedelmi biztosítást, amelyet magánbiztosítókkal köt.
- Zöld környezetvédelmi matricára van szüksége az értékesítési helyen? Ez a legtöbb német városközpontban így van 2007 márciusa óta.
- A B kategóriás jogosítvány csak pótkocsis autókra, illetve legfeljebb 3,5 tonna össztömegű járművekre érvényes. Ha teherautója 3,5 és 7,5 tonna között van, akkor C1-es vezetői engedély szükséges.
- Olyan dolgok, mint a belső fejtér, az erős padló (csúszásgátló kat. R12), a kipufogórendszert és a megszakítókat a német munkahelyi előírások határozzák meg.
- Egyes német városokban (Berlin stb.) a nyers élelmiszerek kezdeti feldolgozásához a higiéniai előírásoknak megfelelően előkészítő konyhát kell használni.
Semmi esetre se induljon túrára kerekeken ülő éttermével, ha nincs meg minden szükséges dokumentuma. Ellenkező esetben súlyos, több ezer eurós bírságot kockáztat.
5. A food truck menüje
Az ételek kiválasztása és annak bemutatása a legfontosabb döntési szempont a potenciális vendégek számára. Van azonban egy lényeges különbség a food truckoknál a klasszikus food truck-hoz képest: a széles körben elterjedt ételek helyett itt egy konkrét konyhatípuson van a hangsúly. A célcsoporttól függően sok food truck kínál olyan ételeket, amelyek soha nem kerülnek be az étlapra egy étteremben. Éppen ezért, mielőtt saját vállalkozást indítana, alaposan meg kell vizsgálnia az ételválasztást, és alaposan ki kell számítania az árakat.
A konyha típusa és a food truck fogalma
Ne könnyítse meg a megfelelő ételválasztékot a food truck-hoz! Senki sem várja el, hogy állandóan új ételeket készítsen, vagy tökéletes kulináris klasszikusokat készítsen, mint egy szakács. Az adott területi és anyagi feltételek között azonban a lehető legjobb és egyben jövedelmező élelmiszerkínálatot kell kialakítani. Ehhez elengedhetetlen a piac, a célcsoport, a létszám és a technikai felszereltség pontos elemzése. Ezután tisztábban fog látni, és elkezdheti a koncepciótervezést. És ne feledd: Ne ragaszkodj kétségbeesetten azokhoz az ötletekhez, amelyek a falhoz hajtanak! Mert egy megdőlt üzleti ötlet kevésbé fáj, mint a csőd. Nem szégyen a terveket selejtezni vagy az étlapot módosítani.
A menü
Banálisan hangzik, de igaz: minden, amit végül felkínál az étlapján, olyan dolog, amit szívesen főzhet magának. Mert csak szórakozással és szenvedéllyel tudsz jobban főzni, mint a versenytársak, és sokáig élvezheted a saját food truck-ot. Egy dolognak azonban világosnak kell lennie: lehetetlen, hogy mindenki ízlésének megfeleljen. Átfogó kínálattal és változatos termékekkel azonban több ügyfelet vonz meg, és ennek megfelelően generál eladásokat. Bízzon a modern és egészséges táplálkozási stílusokban is – megéri!
Tippünk: Az emberek egyre testtudatosabbak. Ma minden tizedik német vegetáriánus vagy akár vegán étrendet követ. Ezért kínálunk alacsony kalóriatartalmú, vegetáriánus vagy vegán ételeket, magas fehérjetartalmú ételeket vagy laktóz- és gluténmentes változatokat is. Jelölje fel ezeket a termékeket az étlapon, hogy messziről láthatóak legyenek, és vonzzák a vásárlókat.
Az ital menü
Az olyan üdítőitalok, mint a kóla és az ásványvíz olyan alapok, amelyeket szintén el kell adni a food truckban. Érdemes azonban olyan italokat is felszolgálni, amelyek nem minden versenyzőnek vannak a hűtőjében. Mit szólnál a régió söréhez vagy borához? Házi limonádéval vagy jeges teával is szerezhet pontot. Sokan szeretnek kávét inni egy jó étkezés után. Akkor praktikus lenne, ha egyidejűleg megrendelnéd a food truck-odból. A kávéfőző azonban éppúgy elfoglalja az amúgy is korlátozott helyet egy food truckban, mint egy italhűtő. És a hatalmas mennyiségű palackot vagy dobozt is el kell tárolni valahol. Mindezt figyelembe kell venni.
Így kell kinéznie egy menünek
A vásárlókat nemcsak a jó árak és a finom illatok vonzzák, hanem a tartalmas és könnyen áttekinthető menü is. A jó öreg palatábla vagy más újraírható felületek különösen hasznosnak bizonyulnak a kezdeti fázisban, mivel mindig előfordulhat az árak vagy az ételek módosítása. A kézírás legyen könnyen olvasható, és kerülni kell a rövidítéseket. Csak akkor használjon nyomtatott kártyákat, ha a menü rögzített.
De van még több tipp a menü kialakításához:
- Az árakat ne sorban, hanem lépcsőzetesen írjuk. Ez azt jelenti, hogy a vásárló nem hasonlítja össze az árakat, hanem a kínált ételekre koncentrál.
- Mindig minden étel elejére írjon jó minőségű kulcsszavakat (garnélarák, filé stb.), amelyek növelik a vásárlási kedvet.
- Ne rendezze az ételeket olcsótól a drágáig! A keresztágyások változatosságot biztosítanak.
- Helyezze a legjobb haszonkulccsal rendelkező ételt jól látható helyre – például a menütábla felső, bal középső vagy jobb alsó sarkába.
- A szegélyek, aláhúzások vagy színes kiemelések elősegítik bizonyos termékek értékesítését.
Az allergénekre és adalékanyagokra vonatkozó információkat kártyán lehet feltüntetni, és kérésre átadni a vásárlóknak.
- Gáz Grill – 65 cm – földgáz – 20 mbar
-
Dupla kontakt grill – sima – 2 x 1.800 W
113 990,00 HUF95 590,00 HUF -
Vendéglátóipari fritőz – 2 x 8 liter – 230 V
92 090,00 HUF73 990,00 HUF -
Szósz adagoló – 2 pumpa – 2 x 2 L
38 990,00 HUF31 590,00 HUF
6. Mennyibe kerülhetnek az utcai ételek?
Amint a menü konkretizálódik, elő kell hozni a diaszabályt. Hol lehet beszerezni a szükséges alapanyagokat és milyen áron? Próbafőzéskor számolja ki a feldolgozott ételt az utolsó centig – beleértve a munkaidőt is. Az egyes ételek árának meghatározásakor olyan tényezőket is figyelembe vesznek, mint a fix és személyi költségek, valamint az áfa és a forgalmi adó. A legfontosabb költségtényezők:
- Áruköltség: a termék effektív értéke (beszerzési ár + szállítási és tárolási költségek)
- Személyi költségek: Bérek (beleértve a vállalkozóét is), beleértve a társadalombiztosítást
- Rezsiköltségek: például parkolási díj, villany, gáz, víz, biztosítás, amortizáció, javítás, karbantartás stb., de a romlásból eredő költségek is)
- Profit: a vállalkozói kockázatra; a vállalkozó fizetésétől függetlenül és tartalékként a jövőbeni beruházásokhoz
- ÁFA/forgalmi adó: 19% (rendes forgalmi adó; italokra is) vagy 7% (támogatott forgalmi adó elvitelre és speciális italokra, mint pl. víz, tej és legalább 75% tejtartalmú vegyes tejitalok)
Íme egy egyszerű képlet a számításhoz, amely már figyelembe veszi a legfontosabb tényezőket:
- Alapár = beszerzési érték + 40% árukarbantartás + 30% rezsi + saját költség + 10-20% számított nyereség
- Nettó eladási ár = alapár + 20% személyi költség
- Bruttó összár = nettó eladási ár + 7 vagy 19% ÁFA.
Ha a vállalkozás beindult, mindenképpen vezessen nyilvántartást a vendégek számáról és az egy főre eső eladásokról. Csak így optimalizálható az árkalkuláció egy bizonyos idő elteltével. A számítást rendszeresen ellenőrizni kell annak érdekében, hogy – például a megemelkedett beszerzési árak miatt – kiigazításokat lehessen végezni.
Tippünk: Mivel a vásárlók elsősorban a tizedesvessző előtti számot veszik észre, amikor az árról van szó, a magas centes összegeknek a tizedesvesszőt kell követniük. A 9,20 eurós hamburgert ugyanolyan gyakran adják el, mint a 9,90 eurós hamburgert – és majdnem 10 százalékkal többet fog keresni.
7. A food truck-tól a food truck márkáig
Pénzt költhet, és bérelhet egy ügynökséget online marketingre. Hatékonyan reklámozhatja food truckját kis költségvetéssel vagy anélkül is. Számtalan lehetőség kínálkozik, különösen az interneten, hogy ismertebbé válj, felhívd a figyelmet az eseményekre vagy bemutasd legújabb ételeidet:
- Manapság semmi sem működik saját honlap nélkül – már a kezdetektől fogva. Weboldalak most olcsón, néhány kattintással létrehozhatók egy moduláris rendszer segítségével. De ügyeljen az alapokra: A food truck nevének meg kell jelennie a domainben. Az internetcím legyen rövid, emlékezetes és umlautok nélkül. Az oldal kialakításakor ne felejtse el a logót, és tükrözze a food truck megjelenését. Az olyan tartalmaknak, mint például az élelmiszerkínálat, az árak és a helyszínek, mindig naprakésznek kell lenniük. Még a lenyomat is kötelező! Ezenkívül az elérhetőségi adatoknak, például az e-mail-címnek és a telefonszámnak jól láthatónak kell lenniük – csakúgy, mint az összes közösségi médiára mutató hivatkozásnak. A rólunk szóló szövegek, motivációk, receptek, konyhai tippek vagy egyéb kiegészítő tartalmak mindig jók.
- A közösségi média csatornái olcsón, vagy akár ingyenesen növelik a tudatosság szintjét: bár a Facebook a világ első számú, a fiatalabb célcsoport számára már nem releváns. Az Instagram ideális portál a kulináris különlegességekről készült fényképekhez; A „kajapornó” itt a tökéletes hashtag. Az emberek egyre vizuálisabbak, egy kép 1000 szót ér. A Twitter viszont nem nagyon alkalmas élelmiszer-fuvarozóknak, mivel erősen összpontosít a rövid szövegekre. A LinkedIn és a XING karrierportálok, amelyek segítségével munkatársakat találhat, vagy ötleteket cserélhet más szakemberekkel.
- Ha a food truck minősége és ára megfelelő, akkor a pozitív vásárlói vélemények a gasztroalkalmazásokról, például a TripAdvisorról vagy a Yelpről, valamint a Google-ról természetesen jönnek. És aranyat érnek, hiszen sok vásárló használja ezeket a döntéshozatali eszközöket, mielőtt elmenne enni. Üzemeltetőként visszajelzést kap arról is, hogy az embereknek tetszik az üzlete.
- Erősen javasoljuk, hogy regisztráljon olyan nagy elérhetőségű élelmiszer-autó-portálokon, mint a craftplaces.com, imbisskult.de vagy a foodtrucks-deutschland.de. Ezek az oldalak sok értékes információt nyújtanak a vállalkozásalapítástól a turnédátumokig.
- Az interneten elérhető egyéb marketinglehetőségek közé tartoznak az olyan csatornák, mint a YouTube, a blogok vagy a klasszikus e-mail marketing és hírlevelek.
8. Offline Food-Truck-Marketing
Manapság nehéz elhinni, de a marketing még mindig „kikapcsolva” működik. Mert a Web 2.0 nélkül is hatékonyan lehet ügyfeleket vonzani, és kis költségvetéssel is növelni lehet az eladásokat:
- Maga a food truck-nak is figyelemfelkeltőnek kell lennie. A cég dizájnjában szereplő speciális festékek vagy logóval ellátott fóliák vonzzák a vásárlókat és emlékezetükben maradnak.
- Az ajánlatokat vagy szlogeneket tartalmazó táblák és kijelzők olcsó módja annak, hogy kitűnjön a versenytársak közül.
- A logóval ellátott szalvéták és elvihető csomagolások már nem olcsók, de biztosítják, hogy a vásárlók megjegyezzék a cég logóját.
- Az egyenruhák, kötények vagy ingek logóval vagy céges színekben biztosítják a személyzet egységes megjelenését és csapatként való felfogását.
- Az olyan dizájnelemek, mint a zászlók, dekorációk stb., egy kicsit „kint” lehetnek, amíg nem tűnnek olcsónak. Így tűnsz ki a versenytársak közül.
- A szórólapok, plakátok és a helyi újságokban megjelenő hirdetések különösen érdekesek a helyszínek és a nyitvatartási idők meghirdetésére.
- A névjegy- vagy bélyegkártyákon (a 10. bélyegző után ingyenes csemege) tartalmaznia kell internet- és e-mail-címét, valamint közösségi média jelenlétét.
Általában az eszközök megválasztása mindig az adott márkától, a célközönségtől, a marketingcéltól és természetesen a költségvetéstől függ. De az is világossá válik, hogy az alapvető intézkedések kis erőfeszítéssel is megvalósíthatók – és minden élelmiszerszállítónak élnie kell ezzel a lehetőséggel!
-
Italhűtő – 54 L
154 990,00 HUF108 990,00 HUF -
Szósz adagoló – 3 pumpa – 3 x 2 L
54 890,00 HUF39 690,00 HUF -
Hamburger prés – 150 mm
66 890,00 HUF52 390,00 HUF -
Kontakt grill – sima – 1.800 W
56 890,00 HUF48 390,00 HUF
9. Ettől a food truck-ja figyelemfelkeltő lesz a rendezvényeken
Míg egy faluban vagy kisvárosban egy leveszett food truck automatikusan magára vonja a figyelmet, addig a nagyvárosban, egy zenei fesztiválon vagy street food koncerten egészen más a helyzet. Feltűnő márkajelzés és vidám logó nélkül eltévedsz az érzékszervi túlterhelés miatt. Ezekkel a tippekkel ez nem fog megtörténni veled!
A food truck ajánlata
Még akkor is, ha már több ezer food truck száguld a környéken: Próbáljon egyedi lenni ételeivel és italaival! Keressen egy piaci rést. Nem lesz azonban könnyű kitűnni a versenytársak közül. Néha minden változott, ha a hagyományos ételeket modern köntösbe öltik, vagy az egzotikus konyhát szokatlan alapanyagokkal egészítik ki. A látványos szószok, mártogatósok vagy házi limonádé is vonzza a vásárlókat. Kínálatát a népszerű táplálkozási koncepciókhoz is igazíthatja: például alacsony kalóriatartalmú vagy magas fehérjetartalmú ételekkel vonzóvá teheti a fitneszkedvelő vásárlókat. A vegetáriánus, vegán, laktózmentes vagy gluténmentes ételek is versenyelőnynek bizonyulhatnak. Miért ne a szezonális specialitásokra összpontosítana? Például télen finom levesek, nyáron saláták. A korlátozott idejű rendelkezésre állás aranybánya lehet. Általánosságban elmondható, hogy az étlapnak mindig következetesnek kell lennie, és meg kell felelnie a food truck-nak. Ne veszítse szem elől átfogó koncepcióját és célcsoportját.
Az ön food truck márkája
A klasszikus snackbárral ellentétben a food truck független márkaként is bemutatkozhat. Maga a teherautó egyben központi elem és egyben figyelemfelkeltő is. A nem márkázott, személyre szabott food truckokat nem veszik észre sem a városképben, sem a nagyobb rendezvényeken. Ezért a festék és a logó a legfontosabb elemek, amelyek kiemelkednek, és eredetinek kell lenniük, és illeszkedniük kell az ételek nevéhez és kínálatához.
Ha már meghatározott egy koncepciót vagy egy bizonyos stílust, ragaszkodjon hozzá, és következetesen valósítsa meg – legyen szó elvihető csomagolásról, munkaruházatról, bemutatókról vagy transzparensekről. Csak akkor alakulhat ki fokozatosan egy erős márka, ha egységes összkép alakul ki, amely a vásárlók fejében marad, és magas elismertségi értékkel bír. Ekkor a lelkes vásárlók különösebb erőfeszítés nélkül azonosíthatják és megtalálhatják a keresett food truckot a tömegben.
Az food truck dekor
Food truckjának vizuálisan is ki kell tűnnie a versenytársak közül. Bár nem célja, hogy minden esemény megjelenését megváltoztassák, a különböző transzparenseknek, zászlóknak vagy fényreklámoknak minden bizonnyal jelzőhatásuk van. De ne feledd: Míg a színes neonfények tökéletesek egy hamburgeres amerikai food truck-hoz, a vegán, bioételekhez teljesen kihagyhatatlanok.
A tex-mex különlegességeket, például burritókat és fajitasokat tartalmazó food truck lenne remek szemrevaló, amelyen egy tehetséges utcai művész megörökítette magát mexikói motívumokkal: cukorkoponyákkal, kaktuszok, Frida Kahlo vagy chili paprika segítségével. Amikor a tipikus mariachi zene szól a teherautóján és a nyugágyak pihenésre csábítanak, a nyaralás érzése mindenkit magával ragad. De nem számít, milyen felszerelést választ, ne vigye túlzásba. A díszítés soha ne tűnjön giccsesnek. Légy kreatív, de maradj hű a stílusodhoz!
A food truck mint koncepció
Az ízletes ételek és a különleges italok általában már nem elegendőek a sikerhez. Az evés eseménnyé vált. Az ételpornó egy hashtag az Instagramon, és most egy jó fotó egy ételről szinte fontosabb, mint az íze. Tálaljon tetszetős, jól fotózható ételeket – természetesen ideális esetben egyedi háttér előtt: a márkás food truck-ot. Sok vásárló nem szeret felállva enni! Az asztalok és padok igazi tömegvonzónak bizonyulhatnak például egy nagyobb rendezvényen. A márkás babzsákok, nyugágyak és napernyők is vonzzák a tekintetet.
A food truck alkalmazottai
Az olyan eseményeket, mint például a street food vagy a zenei fesztiválok, nem kezelheti egyedül. Ha túl hosszúra nyúlik a sor a food truck előtt, az ügyfelek úgy döntenek, hogy valahol máshol állnak sorba. Keressen hozzáértő, barátságos és szorgalmas alkalmazottakat. Egy jól összehangolt, megosztott felelősségi körökkel rendelkező csapatban sokkal hatékonyabban megy a működés: egy trióval egy ember tudja átvenni és átvenni a rendeléseket, egy munkatárs felszolgálni, a harmadik pedig átadni az ételt a vásárlónak. Az egységes munkaruha egyszerű és hatékony módja a márka bemutatásának. Ráadásul ez vizuálisan is aláhúzza a csapat egységét. A nevetségesnek tűnő jelmezeket azonban kerüld!
A food truck ügyfelei
Ügyfelei nem csak a pénztárgépét csengetik, hanem a visszajelzések tekintetében is fontosak. Használja a közvetlen ügyfélkapcsolatot! Kérdezd meg, hogy tetszik az embereknek, nem túl drága-e, vagy mit lehetne jobban csinálni. Ezenkívül az elégedett ügyfelek a lehető legjobb hirdetési médiumok – és egy centbe sem kerülnek. Manapság az elégedett ügyfelek pozitív bejegyzésekben és értékelésekben jelennek meg: akár az Instagramon, akár a Facebookon, a TripAdvisoron vagy a Yelpen. Ez felbecsülhetetlen hatással van a food truck elérhetőségére és ismertségére.
Az elégedett vásárlók fotóikat, pozitív megjegyzéseiket és lájkjaikat teszik közzé a közösségi médiában, amely a food truckok rendkívül fontos marketingcsatornája, és sok új vásárlót generál. Emiatt még fontosabb, hogy az ételt tetszetős módon jelenítsék meg: az emberek szája folyjon. Emellett vállalkozásának mindenképpen szüksége van profilokra olyan portálokon, mint a Facebook és az Instagram, amelyeket szintén érdemes rendszeresen feltölteni aktuális tartalommal. Szép ötlet: Tipp helyett lájkokat kérő tábla.
10. Célirányos marketing és hatékony reklámozás a food truck számára
A food trucknak független márkaként kell bemutatnia magát. Ez a tényleges márkaépítésen túl egy megfelelő marketingstratégiát is tartalmaz, amellyel hírnevet szerezhet magának. Klasszikusan öt lépésre van szükség: elemzés, célmeghatározás, stratégia, költségvetés és sikerkövetés.
- Az elemzés során először feltárja a piacot, a versenyt, a célcsoportot és a lehetséges helyszíneket. Melyik street food népszerű mostanság? Milyen közösségi médiát keresnek a potenciális ügyfelek? Vagy a kérdés: Hogyan buktak el a versenytársak, és hogyan lehet tanulni a hibáikból?
- A célok kitűzésekor Ön határozza meg, merre tart a vállalkozása, és mit szeretne elérni. Regionálisan vagy egész Németországban utazzon a food truck? Hogyan növelhető az ismertség vagy az ügyfelek elégedettsége? Szerez-e a vállalata pontokat a fenntarthatóság révén, és hogyan teheti ezt nyilvánossá és értékesítéssé?
- A stratégia megtervezésével meghatározza, hogy mely eszközök optimálisak a kitűzött célok eléréséhez. Ugyanakkor meghatároz egy időkeretet arra vonatkozóan, hogy mikor kell ezeket a célokat elérni.
- Marketinged központi pontja a költségvetés-tervezés, vagyis az a kérdés, hogy mennyi pénzt szeretnél vagy fektethetsz bele? Hiszen számos lehetőség kínálkozik ingyenes reklámozásra, nem utolsósorban a közösségi médiának köszönhetően. A megfelelő csatornákon megjelenő kreatív és jól időzített bejegyzésekkel növelheti ismertségét és elérhetõségét. Ez nem kerül pénzbe, de időbe és erőfeszítésbe kerül.
Ha a food truck egy bizonyos, előre meghatározott ideig már működik, akkor az első sikerellenőrzést meg kell tenni. Itt láthatja, hogy elérte-e céljait. Egyáltalán megéri az egész? Rendesen van forgalom? Nőtt a követők száma? Ha nem, akkor a stratégiát időben át kell gondolni, és ha szükséges, teljesen megváltoztatni. Ha az eredmények jók, mérlegelni lehet a legjobb módszerek intenzitását.
Szakértői csapatunk a tapasztalt séf, Michał Orłowski körül számos tippet állított össze a food truck témában. Gasztro élő csatornánk összes, már közvetített hozzászólása megtalálható és elérhető archívumunkban.
Megosztás