Szereted az autódat? Rendszeresen cseréli az olajat, ellenőrzi a szűrőket és azonnal javítja a hibákat? Ne felejtse el, hogy évjárattól és márkától függetlenül fennáll a korrózió veszélye. A pusztító rozsda először a külső hatásoknak leginkább kitett helyeken jelenik meg - különösen az alvázon. A következő cikkben elmondjuk, hogyan védheti meg megbízhatóan autóját a korróziótól?
Szereted az autódat? Rendszeresen cseréli az olajat, ellenőrzi a szűrőket és azonnal javítja a hibákat? Ne felejtse el, hogy évjárattól és márkától függetlenül fennáll a korrózió veszélye. A pusztító rozsda először a külső hatásoknak leginkább kitett helyeken jelenik meg – különösen az alvázon. A következő cikkben elmondjuk, hogyan védheti meg megbízhatóan autóját a korróziótól?
A horganyzott aljzathoz is szükséges a rozsdavédelem?
Néhány évvel ezelőtt a tócsák, a csapadék, a kőforgácsok és a téli útsó miatt a fémalkatrészek szinte azonnal rozsdásodni kezdtek az autóvásárlás után. Manapság a probléma késik az aljzatok szabványos horganyozásának köszönhetően. A fém részek 5-10 µm vastag cinkréteget kapnak, amely megvédi őket az oxigénnel való közvetlen érintkezéstől. Általában két módszert alkalmaznak: A mártási eljárás különösen hatékonynak bizonyul, mert teljesen befedi az aljzatot. A cink permetezése kevésbé megbízható, mivel gyakran védtelen területeket hagy maga után, ahol hajlamos a rozsda leülepedésére. Egyenetlen utakon a cinkréteg károsodása tovább súlyosbítja a problémát. Ezért még horganyzott padló esetén is célszerű rendszeres ellenőrzést és megelőző védelmet végezni.
Rozsdamentesítés és alvázvédelem: Hogyan ápolja megfelelően autóját!
Ha már korrózió van az alvázon, először ellenőrizze, milyen mélyen hatolt be a rozsda a fémbe. A felületi fertőzést saját maga is könnyedén eltávolíthatja. Ez kisebb pontosságot igényel, mint az autó polírozása, mivel az alváz robusztusabb, mint a festett felületek. Ehhez szüksége van:
- Kesztyű, légzőkészülék és védőszemüveg,
- Fúró drótkefével,
- csiszolópapír,
- Ecset is
- Rozsdaeltávolítók és honosítási szerek is
- Rozsdagátló az alvázhoz.
Az alváz kezeléséhez hajtsa fel autóját egy liftre, vagy használjon megfelelő emelőeszközt, például emelőt. Először távolítsa el az összes műanyag fedelet, és védje meg a szabad kábeleket. Ha lehetséges, távolítsa el az üzemanyagtartályt is. Alaposan tisztítsa meg az aljzatot a só, sár és egyéb szennyeződések eltávolításához.
Az aljzat megszáradása után a drótkefével ellátott fúrót kell használni. Ezzel alaposan távolítsa el a rozsdát az összes érintett területről, majd kezelje őket rozsdaeltávolítóval. Kövesse a gyártó utasításait, és várja meg a megadott expozíciós időt. Most finom szemcsés csiszolópapírral simítsa ki a megmunkált felületeket. Ezután vigyen fel két réteg korróziógátló szert. Ügyeljen a megadott szárítási időkre. Végül zárja le az aljzatot védőréteggel.
Ha az alvázkezelés során sérülést észlel a kerékagyon, cserére lehet szükség. A biztonságos szétszereléshez speciális kerékcsapágy-lehúzóra van szükség. Ez az eszköz megakadályozza, hogy csere közben megsértse a környező alkatrészeket.
Miért elengedhetetlen a karosszéria védelme autója hosszú élettartamához?
Az aljzat rendszeres ellenőrzése lehetővé teszi a felmerülő problémák gyors reagálását és megakadályozza a nagyobb károkat. Ez nemcsak meghosszabbítja az autó élettartamát, hanem növeli a biztonságot is az úton. Ha figyelmen kívül hagyja a felületes rozsdát, az gyorsan behatol a mélyebb rétegekbe. A legrosszabb esetben az érintett alkatrészek átrozsdásodnak, és potenciális veszélyforrást jelentenek. Az általános ellenőrzés akkor is problémát jelenthet, ha az aljzat rozsdás.
Végül, de nem utolsósorban, az erősen rozsdás alváz elkerülhetetlenné teszi a kiterjedt javításokat, és gyakran több sérült alkatrész cseréjét is szükségessé teszi. Ez jelentősen megnöveli a költségeket, és a jármű legalább 3-4 napig a műhelyben marad. Ez észrevehető korlátozást és további szervezési erőfeszítést jelent, különösen azok számára, akik mindennap használják az autót a munkába való eljutáshoz. Időben történő javítás és utólagos védelem nélkül fennáll a veszélye a teljes födém drága és gyakran gazdaságtalan cseréjének. Sok esetben költség okok miatt a roncstelepre kerül az autó.
Mi a legjobb módja a jármű alvázának védelmének?
A piac manapság számos terméket kínál a járművek karbantartására. Mi a legjobb módja az aljzat védelmének? A leginkább bevált jogorvoslatok a következők:
- A rozsdaeltávolítók speciális vegyi spray-k, paszták vagy gélek, amelyek oldják a korróziót és megelőző hatást fejtenek ki. A gél vagy paszta formájú termékek különösen jól tapadnak a nehezen hozzáférhető helyekre, és nem folynak le, ami vízszintes vagy fej feletti felületeken előnyös. A rozsdaeltávolítónak időre van szüksége, hogy behatoljon és kémiailag feloldja a rozsdaszemcséket. A terméktől függően az expozíciós idő 15 perc és több óra között van. Ez idő alatt a szer lebontja a rozsdát anélkül, hogy károsítaná az alatta lévő fémet.
- A rozsdaeltávolítók speciális közömbösítő szerek feladata a rozsdakezelés után megmaradt savmaradékok vagy vegyszermaradványok semlegesítése. Ezek gyakran bázikus megoldások, amelyek kiegyenlítik a pH-értéket. Ezek a termékek stabilizálják a fémes felületet a rozsda eltávolítása után, és optimálisan előkészítik az aljzatot a tömítésre.
- A korróziógátló alapozók speciálisan kifejlesztett védőrétegek, amelyek megakadályozzák a rozsda kialakulását a karosszériákon és az alvázon. Ezek az alapozók gyakran tartalmaznak rozsdagátló pigmenteket és kötőanyagokat, amelyek gátat képeznek a nedvességgel és az oxigénnel szemben. Felhordáskor közvetlenül a fémhez tapadnak, megakadályozva a korrózió terjedését a felületen. A kiváló minőségű korróziógátló alapozók ellenállnak a szélsőséges hőmérsékleteknek és az UV-sugárzásnak, és teljes körű védelmet nyújtanak, ami különösen fontos a magas páratartalmú vagy erős hőmérséklet-ingadozású területeken. Az abroncsszervizekkel foglalkozó műhelyek ezeket az alapozókat is használják felnivédelemként.
- A védőbevonatok általában tartós anyagokból, például viaszból, bitumenből vagy műanyagból készülnek, amelyek tartós, rugalmas védőréteget képeznek a rozsda és kopás ellen. A védőviaszok könnyű, ideiglenes és könnyen felvihető védelmet nyújtanak, míg a bitumen és műanyag bevonatok különösen robusztusnak és tartósnak tekinthetők – ideálisak olyan autókhoz, amelyek rendszeresen vannak kitéve szélsőséges körülményeknek. Felhordása szórással vagy ecsettel történik az előkezelt aljzatra. Miután megszáradt, a bevonat víz- és szennyeződéstaszító gátat képez, amely hatékonyan lezárja a fémet, megakadályozva a rozsdát és a korróziót.
Az alvázvédő burkolat felhordása előtt fontos a felületek alapos megtisztítása és szárítása, hogy eltávolítsunk minden szennyeződést és a régi rozsdaszemcséket. Védje magát kesztyűvel, légzőkészülékkel és védőszemüveggel, és jól szellőző helyen dolgozzon, mivel egyes termékek irritáló vegyszereket tartalmaznak. Egyenletesen vigye fel a teljes fedés eléréséhez, ügyelve arra, hogy még a nehezen elérhető területeket is alaposan kezelje.
-
Palackemelő – hidraulikus – 20 T
17 190,00 HUF15 490,00 HUF -
Emelőmágnes – lapos: 1500 kg / kerek: 750 kg
290 990,00 HUF261 990,00 HUF -
Kerekes gépkocsimozgató – 680 kg / db – 2 db
37 990,00 HUF28 990,00 HUF - Fogasléces terepjáró emelő – 2.500 kg 41 390,00 HUF
Mikor újítja meg az alváz korrózióvédelmét?
Az olajcserét a gyártó által ajánlott futásteljesítmény mellett vagy évente egyszer, a belső ózonkezeléseket szükség szerint végezzük, a gumiabroncsok forgatása tavasszal és ősszel történik. De mi a helyzet az alváz védelmével? Ez nagyban függ az Ön járművétől:
Kezelje a klasszikus autókat, a régebbi járműveket és a horganyzott alváz nélküli modelleket az őszi és téli szezon előtt. Ez az idő jelenti a legnagyobb kihívást, hiszen az útsó, sár, hó és fagy, valamint az erős hőmérséklet-ingadozások – például a fűtött garázsokban történő parkolás miatt – elősegítik a rozsdásodást. Évente két-három alkalommal is meg kell vizsgálni az ilyen járműveket, hogy nem korrózió-e.
Bizonyos rozsdavédő hatás ellenére a gyengén horganyzott járművek is különös figyelmet igényelnek. Főleg az olcsóbb autókon a horganyzás gyakran hiányos vagy kevésbé ellenálló, ami azt jelenti, hogy ezeken a modelleken is rozsda keletkezik. Emiatt a gyengén horganyzott aljzatokat legalább évente egyszer a téli szezon előtt javasolt kezelni. A rendszeres ellenőrzés segít korán felismerni a rejtett rozsdafoltokat, és célzott lépéseket tenni a jármű élettartamának meghosszabbítása érdekében.
A horganyzott járműveknél elegendő az éves ellenőrzés további konzerválás nélkül, mivel ezek a modellek hatékony védelmet nyújtanak a rozsda ellen. Továbbra is fontos az aljzat rendszeres ellenőrzése, mivel a mechanikai sérülések vagy súlyos karcolások befolyásolhatják a védő horganyzást. Azonnal távolítsa el az ilyen rozsdafoltokat, hogy megakadályozza a korrózió terjedését.
Az alváz védelme mellett a karosszéria ápolása is kulcsfontosságú a jármű külső megjelenése és élettartama szempontjából. A rendszeres mosás eltávolítja a festéket megtámadó szennyeződéseket, port és környezeti hatásokat. Ezután egy viaszréteg védi a testet a külső stressztől, például az UV-sugárzástól, a víztől és a sótól. Az olyan érzékeny területek, mint az ajtókeretek, küszöbök és kerékívek különös figyelmet igényelnek. Ha lehetséges, száraz, árnyékos helyen parkolja le autóját, hogy elkerülje a szélsőséges időjárás okozta károkat. Műanyag részekkel rendelkező járművek esetén gondoskodjon megfelelő gondozásról, hogy megvédje az anyagot az elszíneződéstől és a repedéstől. További cikkünkből megtudhatja, milyen házi gyógymódokkal és tippekkel tudja megfelelően fényezni a műanyagot.
Megosztás