Egy divatos kinézetű food truck, amely felkelti a szemet a kisvárosokban, lényegesen kevesebb figyelmet kaphat tömegrendezvényeken, például zenei vagy utcai fesztiválokon. Ennek az az oka, hogy a nagy profitot hozó események mindig nagyobb versenyt vonzanak. Az alapvető food truck-koncepciók különösebb márkajelzés nélkül még a kisvárosokban is nehezen keltik fel a figyelmet. Olvassa el food truck-tippjeinket, hogyan tűnhet ki minden helyzetben a versenytársak közül.
Egy divatos kinézetű food truck, amely felkelti a szemet a kisvárosokban, lényegesen kevesebb figyelmet kaphat tömegrendezvényeken, például zenei vagy utcai fesztiválokon. Ennek az az oka, hogy a nagy profitot hozó események mindig nagyobb versenyt vonzanak. Az alapvető food truck-koncepciók különösebb márkajelzés nélkül még a kisvárosokban is nehezen keltik fel a figyelmet. Olvassa el food truck-tippjeinket, hogyan tűnhet ki minden helyzetben a versenytársak közül.
- 1. Az étlapod a legjobb reklámod!
- 2. A food truck a márkád!
- 3. Díszítse a food truckot, hogy több ügyfelet vonzzon
- 4. Hagyja, hogy vásárlói felejthetetlen kulináris élményben részesüljenek!
- 5. Az alkalmazottai a legértékesebb vagyonod
- 6. Az ügyfelek egyszerre pénzügyi elemzők, üzleti tanácsadók és élő reklámok
1. Az étlapod a legjobb reklámod!
A jó étel és a jó minőség természetesen a legfontosabb. Még a legprofibb márkajelzés sem segít, ha ízetlen az étele, ha régi étolajat használ, vagy ha nem rendelkezik megfelelő felszereléssel. A frissesség és a higiéniai előírások elengedhetetlenek.
A kiváló minőségű élelmiszerek és higiéniai előírások mellett minden egyes food trucknak ki kell tűnnie a versenytársak közül, egyedi étel- és italválasztékkal. Sikeresen kitűnjön magának egzotikus konyhával, szokatlan összetevőkombinációkkal, hagyományos ételekkel egy csavarral, vagy egyedi szószokkal, mártogatósokkal, italokkal vagy esetleg desszertek széles választékával. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy minden eseményhez új menüt kell készítenie, de ne feledje, hogy az apró változtatások pozitívan befolyásolhatják a sikert. Az eredeti italválaszték, beleértve a házi limonádékat vagy a kézműves söröket, jelentősen hozzájárulhat a profit növekedéséhez.
A kiváló minőségű élelmiszerek és higiéniai előírások mellett minden egyes food trucknak ki kell tűnnie a versenytársak közül, egyedi étel- és italválasztékkal. Sikeresen kitűnjön magának egzotikus konyhával, szokatlan összetevőkombinációkkal, hagyományos ételekkel egy csavarral, vagy egyedi szószokkal, mártogatósokkal, italokkal vagy esetleg desszertek széles választékával. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy minden eseményhez új menüt kell készítenie, de ne feledje, hogy az apró változtatások pozitívan befolyásolhatják a sikert. Az eredeti italválaszték, beleértve a házi limonádékat vagy a kézműves söröket, jelentősen hozzájárulhat a profit növekedéséhez.
Egy másik egyszerű módja annak, hogy kínálatára építsen és gyorsan elérje célcsoportjait, ha népszerű ételkoncepciókon alapuló ételeket kínál. A fitnesz szerelmesei imádni fogják, ha alacsony kalóriatartalmú vagy magas fehérjetartalmú ételeket adnak hozzá. A vegetáriánus és vegán ételek ma már a legtöbb menü alapelemei, és egyre több vásárló figyelmét felkeltik. A glutén- vagy laktózmentes standard ételeket tartalmazó menü szintén a versenytársak elé teheti Önt.
Szezonális ajánlatok is jó ötlet. Ételeit szezonális különlegességekkel, például spárgával vagy rókagombával fűszerezheti. Vagy mi a helyzet egy tál friss eperrel júniusban vagy a lédús málnával júliusban? Téli levesek és nyári saláták? A szezonális élelmiszerek és alapanyagok korlátozott elérhetőségük miatt különösen vonzóak, ezért az értékesítés ösztönzőjévé válhatnak.
-
Hot Dog sütő – 9 görgővel – rozsdamentes acélból
100 990,00 HUF75 190,00 HUF -
Kontakt grill – 2 x 1.800 Watt – bordázott – 2.0
129 990,00 HUF98 390,00 HUF - Elektromos olajsütő – 8 liter – EGO termosztát
- Elektromos olajsütő – 2 x 8 liter összesen / 2 x 4 liter olaj – EGO termosztát
A food truck menü elkészítésekor azonban ne feledkezzen meg a food truck általános koncepciójáról. Az ajánlatnak összhangban kell lennie az eredeti koncepcióval. A klasszikus márka nélküli food truckokkal ellentétben vásárlói sokkal többet várnak el az alapanyagoktól és az ételek felszolgálásának módjától. A forgalmi célok elérése érdekében érdemes a street food fesztiválokon öt-hat tételre korlátozni az étlapot.
Az, hogy konkrét rendezvényekre mennyivel, vagy akár korlátozza-e a menükínálatát, a célcsoporttól függ. Milyen korosztályokra számítasz? Ön szerint mely ételek lesznek népszerűek a célcsoport körében? Szükség szerint készletezzen, és szükség szerint készítse el az ételeket. Mely italok fogynak a legjobban? Előre jelezze a célcsoport fogyasztói magatartását, beleértve azt is, hogy mely tételek tekinthetők szükségtelennek. Ez nem csak a menükínálat, hanem a dekorációs elemek vagy akár a zene szempontjából is fontos. Erről később.
Ha többet szeretne megtudni a food truck-koncepciókról és a megfelelő menüajánlat kiválasztásáról, számos hasznos tippet talál ebben a videóban, amelyet Michał Orłowski étel- és italszakértőnk készített. Michał kulináris tudását már több kontinensen ismerik, jelenleg saját food truck projektjét tervezi. Nagyon jól ismeri a projektek kidolgozásával és elindításával kapcsolatos kihívásokat és kérdéseket.
2. A food truck a márkád!
A klasszikus élelmiszer-kocsikkal ellentétben az élelmiszer-teherautó független márka. Először is, a food truckok szinte mindig felkeltik a járókelők figyelmét. A saját egyedi márkával nem rendelkező food truckok általában kevésbé lesznek zsúfolva a nagyobb rendezvények során. A színek és a logó a két legfontosabb elem a vásárlók figyelmének felkeltésében. Eredetinek kell lenniük, és meg kell egyeznie a food truck nevével és koncepciójával. Ha még csak most kezdi a food truck kalandját, és még nem találta ki a dizájnt vagy koncepciót, a következő cikkekben sok releváns információt talál:
- Designing food truck logo ideas (or asking a professional for help)
Miután meghatározta a koncepciót és a dizájnt (színek, betűtípusok stb.), győződjön meg arról, hogy minden tekintetben ugyanazt a stílust követi, mint például a márkás elvitelre szánt csomagolások, pólók, táblák és transzparensek. A fenti tanácsok betartása elengedhetetlen ahhoz, hogy felismerhető márkává váljon, és ügyfelei még sok éven át emlékezzenek rá. A törzsvásárlók könnyen beazonosíthatják kedvenc food truck-jukat a versenytársak közül.
A fontos üzleti szempontok listája azonban itt nem ér véget. Food truck ügyfelek láthatják, hogyan készíti el a rendelést. Az ügyfelek csak akkor fogják szívesen elkölteni Önnel a pénzüket, ha a food truck-ja tisztának és higiénikusnak tűnik. A vásárlókkal kapcsolatot tartó szakácsok által érdekesen és szokatlan módon elkészített ételek nagy érdeklődést garantálnak. Ha nyitott vagy arra, hogy mások megnézzék, ahogy főz, akkor ne titkoljon el semmit ügyfelei elől. Nem kell rámenősnek lenned, de ne felejts el részt venni valamilyen kommunikációs formában. A legtöbb ügyfél értékeli a viccelődést – mindaddig, amíg a viccek nem mennek túl messzire.
Minden mértékletesség és jó ízlés kérdése. Paracelsus klasszikus maximája: „Az adag mérget teszi” a food truckokra is érvényes. Ezért a kreativitás nem akadályozhatja vállalkozása fejlődését. A stílus diadala az anyag felett ellened hathat. Jobb mértékletesnek lenni, nehogy túlterhelje ügyfeleit. A legjobb megoldás egy kompromisszum a kissé provokatív és elegáns, de ugyanakkor egységes stílus között.
A hatékony marketingstratégiában azonban sokkal több van, mint amilyennek látszik. Olvasson többet arról, hogyan fejlesztheti márkáját, és hogyan indíthat reklámkampányokat az élelmiszerszállító teherautó számára az egyik cikkünkben. Tudjon meg többet az ingyenes és fizetős módszerekről, valamint a megfelelő stratégia kidolgozásáról az adott food truck ajánlathoz. Szakértői csapatunk értékes tanácsokat állított össze a márkafejlesztéshez és marketinghez. Gasztro-live csatornánk összes bejegyzését megtalálod az archívumban.
3. Díszítse a food truckot, hogy több ügyfelet vonzzon
Kövesse egyszerű food truck-üzleti tippjeinket, hogy food truck-ja kitűnjön a tömegből. A food truck dizájnját nem változtathatja meg minden egyes eseményhez, de a külső megjelenést az esemény típusától függően némileg módosíthatja. Nagyobb rendezvényeken zászlók, fényreklámok vagy transzparensek késztetik a vásárlókat, hogy többet megtudjanak.
Ne felejtsd el ragaszkodni a saját stílusodhoz! A neonlámpák ideálisak a ’70-es évek amerikai diner-jeire szabott food truckokhoz, de nem feltétlenül a vegán vagy bio food truckok esetében, ahol a transzparensek, zászlók vagy zöld levelű növények jobban működnek.
Szánjon egy pillanatot arra, hogy átgondolja az ábrázolni kívánt képet. Mi jut eszedbe, ha egy mexikói ételeket felszolgáló food truck-ra gondolsz? Írja le az összes felmerülő ötletet. Ebben a példában a következő listát állíthatja össze: élénk színek, virágok, Frida Kahlo, Sugar Skulls, Carlos Santana, kaktuszok, chili paprika, tequila és citrom, Desperados, machetes, El Chapo, Día de Muertos, La Cucaracha, Luis Buñuel, Mariachi stb. Az első ötletbörze alkalmával sok olyan ötlettel kell előállnia, amelyek könnyen használhatóak dekorációs elemként. Érdemes figyelembe venni a jelenlegi trendeket is. Frida Kahlo jelenleg népszerű, és valószínűleg egy ideig az is lesz. Kereshet helyi művészeket, hogy megtervezzenek egy színes plakátot, vagy akár a food truckot is használhatják festővászonként. Ha felállít néhány nagy kaktuszt és néhány napozóágyat, mexikói hangulatot kell kapnia. És ha megfelelő zenét ad hozzá, a food truck biztosan nem marad észrevétlen. A Spotify olyan lejátszási listákat tartalmaz, amelyek a Radiohead vagy a Nirvana dalainak eredeti feldolgozásait tartalmazzák mexikói népzenei stílusban, amelyek felkeltik azon vásárlók figyelmét, akik éppen a food truck mellett sétálnak el.
Ügyeljen arra, hogy a dekoráció ne legyen ragadós. A jó minőségű dekorációk sokkal jobban fognak kinézni, mint az olcsó szemét. A vásárlók figyelmének felkeltése egy dolog, de ne vigyük túlzásba a dekorációt, mert ennek ellenkező hatása lehet. A túl sok dekoráció, amely nem feltétlenül egyezik az általános koncepcióval, ellened hathat. Legyen kreatív és eredeti, de ragaszkodjon koncepciójához, és ne túlozzon a részletekkel.
4. Hagyja, hogy vásárlói felejthetetlen kulináris élményben részesüljenek!
A jó étel önmagában nem elég. Az ételek megünneplése önmagában eseménnyé vált. Míg az Instagramon a #Foodporn hashtag uralkodik, egy finomnak tűnő ételről képeket készíteni majdnem olyan fontos, mint ténylegesen elfogyasztani. Food truck tulajdonosként gondoskodnia kell arról, hogy ügyfelei jó élményt és csak pozitív érzelmeket kapjanak. Ebbe nemcsak ízletes, hanem látványban is tetszetős, képeken jól mutató ételek tartoznak, lehetőleg egyedi és jól felszerelt food truck-val a háttérben.
Szintén nagyon fontos az általános vásárlói élmény a food truck-ból történő rendelés során. A vásárlóknak mindig az ízletes ételekhez illő italok széles kínálatából kell választaniuk. A helyszűke miatt érdemes körültekintően megválogatni az étlap összeállításakor, és olyan italokat is kínálni, amelyek nem szokványosak a bárokban és éttermekben. A limonádé vagy a kézműves sörök tökéletesek lennének. Ha technikailag lehetséges, a jeges tea is jó ötlet lenne. Az ugyanabból a régióból származó bor, mint az Ön konyhája, tovább gazdagíthatja az ügyfelek kulináris élményét.
A megfelelő megközelítéssel egy snacket is kulináris élménnyé varázsolhat. Az asztalok és padok ritkák a nagy rendezvényeken, de tökéletesek, ha rövid szünetet tartanak egy gyors étkezéshez. A kényelmes megjelenésű napozóágyak, puffok és esernyők a food truck logóval és színekkel szintén élvezetesebbé teszik az élményt.
-
gofrisütő – 1500 Watt – szív alakú
75 390,00 HUF61 390,00 HUF -
Dupla gofrisütő – kerek – 2,600 W
100 990,00 HUF72 090,00 HUF - Hűtőszekrény – 170 l – Royal Catering
-
Vendéglátóipari hűtőszekrény – 590 l
537 990,00 HUF439 990,00 HUF
5. Az alkalmazottai a legértékesebb vagyonod
Az olyan események, mint például a street food fesztiválok, általában nem érnek meg, ha nem veszel fel senkit, hogy segítsen. Ahhoz, hogy az esemény megtérüljön, szükséged van egy csapatra, aki támogat téged. A jó alkalmazottak szinte garancia a sikerre.
A legjobb alkalmazottak is csak akkor válnak jó csapattá, ha feladataik és felelősségeik egyértelműen meghatározottak. Ha van egy háromfős csapat, akkor az első csapattag például rendelést vehet fel, a második elkészítheti az ételeket, a harmadik pedig felszolgálhatja a vásárlókat. A világosan meghatározott feladatoknak köszönhetően az alkalmazott tudja, mit kell tennie, és minden folyamat zökkenőmentesen fog lezajlani. Fontos a felelősségek igazságos elosztása az alkalmazottak között. Humoros ember ne dolgozzon a pénztárnál, ne készítse el az ételt, hanem a rendelések kiszolgálása során kerüljön közvetlenül kapcsolatba a vásárlókkal. Az idő gyorsan eldönti, hogy az egyes alkalmazottak hol illik a legjobban. Ha egymás között kidolgozták a gördülékeny együttműködést, semmi esetre sem szabad egyetlen eseményen sem változtatásokat végrehajtani. Az ilyen változások csak stresszt, elégedetlenséget és zűrzavart okoznának mind az alkalmazottak, mind az ügyfelek körében.
Közhely, hogy a barátságosabb kiszolgálás jobb eladásokat jelent. Ennek ismerete alapvető, de stresszes helyzetekben gyakran elfelejtik. Erre időnként barátságosan és motiválóan emlékeztetnie kell alkalmazottait. Az ügyfelek mindig észreveszik, ha az alkalmazottak mosolygósak és barátságosak, amitől nyugodtabbnak és szívesen látják magukat.
A megfelelő ruházat fontos és egyszerű módja annak, hogy pozitív képet mutasson a food truckról. Az egyenruhák, pólók vagy kötények logójához illesztése nem csak az általános koncepcióba illeszkedik, hanem a csapatot is egy családhoz hasonlítja. Az egyenruhákkal azonban ne túlozz. Az alkalmazottaknak hitelesnek kell kinézniük és jól érezniük magukat. Az ilyen alkalmazottak nagy valószínűséggel jó munkát végeznek, és lelkesedéssel szórakoztatják az ügyfeleket, sőt, még arra is ösztönzik őket, hogy térjenek vissza.
- Jégkása készítő gép – 3 x 12 l 606 990,00 HUF
-
Jégkása gép – 2 x 6 l – -20 °C minimum hőmérséklet – fagylalt funkció
520 990,00 HUF482 990,00 HUF - Jégkása gép – 2 x 12 l 477 990,00 HUF
-
Jégkása gép – 3 x 15 l – Royal Catering
681 990,00 HUF615 990,00 HUF
6. Az ügyfelek egyszerre pénzügyi elemzők, üzleti tanácsadók és élő reklámok
Miután az ügyfelek kiválasztották az Ön élelmiszer-kocsiját, és kipróbálták néhány ételét, itt az ideje, hogy megismerjük véleményüket. Az ügyfelek nem csak profittermelők. Hozd ki a legtöbbet jelenlétükből! A food truck nagy előnye a közvetlen kapcsolat a vásárlóval. Piackutatás nélkül azonnali visszajelzést kaphat. Az Instagram és a Facebook korszakában az ügyfelek is segíthetnek a food truck elismertségének és marketing elérésének kialakításában. Mindkét tényező elengedhetetlen a sikerhez, de nem szabad természetesnek venni. Az utcai fesztiválok vagy más hasonló rendezvények nagyszámú látogatója remek alkalom arra, hogy értékes visszajelzéseket kapjunk.
Még ha stresszes is lehet az ilyen rendezvényeken való munkavégzés, érdemes megkérdezni a vásárlókat, hogy mi tetszett és mi nem, természetesen a sorok megszűnése után. Egy egyszerű kérdés gyakran elég ahhoz, hogy megtudja, mit gondolnak a vásárlók a rendelésükről. Azonban ne légy túl rámenős, ha ilyen kérdéseket teszel fel. A legtöbb vendég mindig automatikusan igent mond, köszönöm vagy bólint.
Részletesebb válaszokat kaphat, ha konkrétabb kérdéseket tesz fel. Ha a közelmúltban új mártogatóssal bővítette ajánlatát, érdemes megemlíteni, és azt is megkérdezni, hogy ízlik-e. További viccelődések, például: „Nemrég találkoztunk ezzel a sörfőzdével. Hogy tetszik a sörük?” vagy „Találkoztunk ezzel a nagyszerű művészrel, és ő tervezte a food truckunkat. Hogy tetszik a munkája?” mindig kellemes kiegészítő. Ha az ügyfél hajlandó csatlakozni a beszélgetéshez, további kérdéseket tehet fel, és megbeszélhet bármit, amiről úgy gondolja, hogy fejleszthető lenne. Olyan kérdések, mint „Mit csinálnál másként?” vagy „Van valami ötleted egy jó mártózáshoz?” nem kezelik túl messzire menőnek, bár ügyeljen arra, hogy ne hangozzon szakszerűtlennek. Ha azonban meg van győződve az étlap kínálatáról, és tényleg csak egy egyszerű kérdésed van, akkor nem lehet gond.
A második kulcsfontosságú szempont a közösségi médiában való aktív részvétel, vagyis a food truckok legfontosabb marketingcsatornái. A bejegyzések, kedvelések és megjegyzések egyaránt erősíthetik márkáját és növelhetik ismertségét. A saját webhelyén kívül érdemes profilokat létrehozni olyan portálokon is, mint a Facebook vagy az Instagram, és rendszeresen hozzáadni új tartalmakat. A bélyegkártyák is jó ötletnek számítanak (pl. tíz bélyeg összegyűjtése után egy ingyenes étkezés), illetve a Facebookon és Instagramon való profilkövetésről is hozzáadhatsz további információkat. A QR-kódok egy adott portálra irányíthatják az ügyfeleket, és arra ösztönözhetik őket, hogy kedveljék profilját, és írjanak megjegyzést.
Alternatív megoldásként tippek helyett lájkokat is kérhet. Ugyanez vonatkozik a Google vagy a TripAdvisor webhelyeken hagyott véleményekre is. Azonban annak érdekében, hogy felkeltse a potenciális ügyfelek figyelmét a közösségi médiában, meg kell győződnie arról, hogy profilja rendben van. Az ügyfelek gyakran készítenek képeket ízletes ételekről, majd megosztják azokat az Instagramon. Ha a food truckod jól néz ki, tökéletes hátteret jelenthet a #Foodporn hashtaggel ellátott ételekről készült képekhez. Ne feledje azonban, hogy amint minden esemény véget ér, új lehetőségek nyílnak meg. Minél többen találkoznak a food truck fotóival az Instagramon vagy a Facebookon, annál nagyobb lesz a kereslet a jövőbeni eseményekre.
Megosztás